Theologie-Systematisch
Gotteslehre
§ 14. Die Unveränderlichkeit/
Einfachheit/Reue Gottes 

§ 14.    Die Unveränderlichkeit/Einfachheit/Reue Gottes (vgl. Prozesstheologie)

Texte

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    Angeli
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J.R. BROWN, Swinburne on God and simplicity, in: Jahrbuch für Religionsphilosophie 10 (2011) 195-204;

O.D. CRISP, Jonathan Edwards on divine simplicity/D. CUNNING, Descartes on the immutability of the di-
    vine
will, beide in: Religious studies 39 (2003) 23-41/79-92;

W.P. CUNNINGHAM, God's immutability. The best news, in: Homiletic and pastoral review 102 (2002)
    59-62;

M. DREWER, Dorner's critique of divine immutability, in: Process studies 31 (2002) 77-92 (zu: Dorner,
    Isaak A.,
Über die richtige Fassung des dogmatischen Begriffs der Unveränderlichkeit);

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    cal quarterly 76 (2011) 
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B. GRÜMME, Gottes Nähe im Leiden? Überlegung zur Bedeutung des theologischen Unveränderlichkeitsa-
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in: Orientierung 66 (2002) 221-224;

M. HAUKE, Die Unveränderlichkeit Gottes in den scholastischen Thomaskommentaren : ein Lehrstück für
    die
Beziehung zwischen Glaubenslehre und philosophischer Vertiefung, in: Doctor Angelicus 3 (2003)
    183-189;

K.W. HECTOR, Immutability, necessity and triunity : towards a resolution of the Trinity and election con-
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J.O. HENRIKSEN, Postmodernism and the unchangeability of God, in: Studia theologica 57 (2003) 87-102;

J.D. JONES, An absolutely simple God? : frameworks for reading Pseudo-Dionysius Areopagite, in: The
    Thomist
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A. KRAUSE, Überlegungen zur Unveränderlichkeit, Ewigkeit und Zeitlichkeit Gottes, in: Freiburger Zeit-
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P.J. MALYSZ, Hegel's conception of God and its application by Isaak Dorner to the problem of divine im-
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A.R. PRUSS, On two problems of divine simplicity, in: Oxford studies in philosophy of religion 1 (2008)
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    Procee
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    (IAMS)
(Nag Hammadi and Manichaean studies 49) hg. v. J. v. OORT, Leiden-Köln 2001, 230-242;

J.W. SMITH, Divine ecstasy and divine simplicity : the eros motif in Pseudo-Dionysius's soteriology, in: Pro
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