0. Allgemein
1. Einzelne Autoren
2. Manichäismus
3. Logos/Sarx
4. Monophysitismus/Nestorianismus
5. Antiochenische Schule
6. Alexandrinische Schule
7. Der Hypostasis-Begriff
8. Neuchalkedonismus
9. Monenergismus - Monotheletismus
10. Pascha-Mysterium
11. Nachgeschichte des Konzils
12. Dreikapitelstreit
W.R. BAKER, The Chalcedon definition, Pauline christology,
and the postmodern challenge of "from be-
low" christology,
in: Stone-Campbell journal 9 (2006) 77-97;
P. COURTHIAL, Actualité de Chalcédoine,
in: La Revue réformée 61 (2010) 102-110;
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in God and the person of Christ in Patristic theology,
in: Pro ecclesia 15 (2006) 1, 17-46;
I.U. DALFERTH, Gott für uns. Die Bedeutung des
christologischen Dogmas für die christliche Theologie,
in: I.U. DALFERTH u.a. (Hg.), Denkwürdiges
Geheimnis. Beiträge zur Gotteslehre (FS E. Jüngel)
Tü-
bingen 2004, 51-75;
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conciles oecuméniques : Nicée (325), Constantinople
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(451),in: Revue des sciences philosophiques et théologiques
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chalkedonischen Dogmas, in: Mittler und Befreier. Die
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A. GRAU, Une inquiétude pour la philosophie
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G.M. HOFF, Wer ist Christus? : das Symbolon von Chalkedon
als Grammatik des Glaubens? in: Salzburger
theologische Zeitschrift 8 (2004) 17-29;
THE MYSTERY OF CHRIST in the fathers of the Church (FS D. Vincent Twomey SVD) Dublin 2012 (19-
54: Clancy, Finbarr G.: Christ the Gardener - Christus hortulanus/55-65: O'Loughlin, Thomas: Jerome's De
viris illustribus and Latin perceptions of the New
Testament's canon/66-77: Leahy, Breandán: Mutual love :
locus of the Trinity in Augustine's De trinitate/78-93: Lang, Uwe M.: The controversies over Chalcedon and
the beginnings of scholastic theology : the case of
John Philoponus/94-105: Krausmüller, Dirk: Divine ge-
nus - divine species : John Philoponus' impact on contemporary Chalcedonian theology/106-115: Madden,
Nicholas: Human fulfilment in Maximus Confessor/116-134: MacCarron, Máirín: Bede, Annus Domini,
and the Historia ecclesiastica gentis
anglorum/135-150: Woods, David: Adomnán on St Columba as imitator
of Christ/151-160, 4 Bl.: Ní
Ghrádaigh, Jenifer: Audience, visuality and naturalism :
depicting the Crucifi-
xion in tenth-century Irish art/161-178:
Seppälä, Serafim: Will of Man and Will of God in the poetical
vision
of Narekatsi/179-191: Mullins, Patrick: The sources
in the earlier Latin tradition of the references to Salvati-
on in the Carmelite Rule (1247)/192-206: Rutherford, Janet E.: Augustine, sixteenth-century reformations
and escaping predestination/207-235: Henry, Martin:
Franz Overbeck's understanding of the origins of the-
ology in Patristic period/237-240: Select writings of D. Vincent Twomey);
H. REICHEL, Das christologische Dogma : die bleibende Ökumenevergessenheit in der Diskussion um Chal-
cedon, in: Materialdienst des Konfessionskundlichen Instituts Bensheim 65 (2014) 92-96;
A. RICHES, After Chalcedon : the oneness of Christ
and the dyothelite mediation of his theandric unity, in:
Modern theology 24 (2008) 199-224;
B. STUDER, Schola christiana. Die Theologie zwischen Nizäa und Chalcedon, Paderborn 1998;
UNA SANCTA 57 (2002) (6-15: Suttner, Ernst C.: Vorchalcedonische
und chalcedonische Christologie : die
eine Wahrheit in unterschiedlicher Begrifflichkeit/16-30:
Wenz, Gunther: Chalcedon 451 : wahrer Mensch
und wahrer Gott/31-45: Neuner, Peter: Spaltung und Versöhnung
: zur ökumenischen Relevanz des Chal-
cedonense/46-60: Rohls, Jan: Mensch versus Gott : die Entzauberung
der Christologie);
1. Einzelne Autoren
N.G. AWAD, Between subordination and koinonia :
toward a new reading of the Cappadocian theology, in:
Modern theology 23 (2007)
181-204;
L. AYRES, Deification and the dynamics of Nicene
theology : the contribution of Gregory of Nyssa, in:
Saint Vladimir's theological quarterly 49 (2005)
375-394;
Chr.A. BEELEY, The early Christological controversy
: Apollinarius, Diodore, and Gregory Nazianzen, in:
Vigiliae christianae 65 (2011) 376-407;
G.I. BENEVICH, Christological polemics of Maximus
the Confessor and the emergence of Islam onto the
world stage, in: Theological studies 72 (2011) 335-344;
G.I. BENEVICH, God's logoi and human personhood in St Maximus the Confessor, in: Studi sull'Oriente
Cristiano 13 (2009) 137-152;
D. BERTRAND, Das neunte Anathema : der Heilige Geist
in der Christologie Cyrills von Alexandrien, in:
Zeitschrift für antikes Christentum 15 (2011) 476-497;
E. CONCANNON, The Eucharist as source of St. Cyril
of Alexandria's christology, in: Pro ecclesia 18
(2009) 318-336;
N. CRAWFORD, Pursuing an ontology of attunement
through St. Augustine's christology, in: Wesleyan the-
ological journal 45 (2010) 179-196;
G.E. DEMACOPOULOS, The soteriology of Pope Gregory
I : a case against the Augustinian interpretation,
in: The American Benedictine review 54 (2003) 312-327;
R. DODARO, "Omnes haeretici negant Christum in carne
venisse" (Aug., serm. 183.9.13) : Augustine on the
incarnation as criterion for
orthodoxy/E. REBILLARD, "Dogma populare" : popular belief in the
contro-
versy between Augustine and Julian
of Eclanum/M.R. BARNES, "De Trinitate" VI and VII : Augustine
and the limits of Nicene Orthodoxy/M.
DJUTH, Philosophy in a time of exile : "vera philosophia" and the
incarnation, in: Augustinian
studies 38 (2007) 163-174/175-187/189-202/281-300;
M. DREVER, Entertaining violence : Augustine on the Cross of Christ and the commercialization of suffe-
ring, in: The Journal of religion 92 (2012) 331-361;
D. FAIRBAIRN, Allies or merely friends? : John of
Antioch and Nestorius in the christological controversy,
in: The Journal of ecclesiastical
history 58 (2007) 383-399;
M.D. GIBSON, The beauty of the redemption of the
world : the theological aesthetics of Maximus the Con-
fessor and Jonathan Edwards, in:
Harvard theological review 101 (2008) 45-76;
I. HAKIZIMANA, "Iesus humilis", voie vers la
connaissance de Dieu dans la théologie de l'incarnation de
saint Augustin, in: Teresianum 62
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D. KEECH, John Cassian and the Christology of Romans
8,3, in: Vigiliae christianae 64 (2010) 280-299;
A. KOFSKY, Severus of Antioch and christological
politics in the early sixth century, in: Proche-Orient
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T. KRANNICH, Cyrill von Alexandrien und die Unionsformel
von 433 n.Chr., in: Zeitschrift für antikes
Christentum 9 (2005) 566-583;
D. KRAUSMÜLLER, Making sense of the formula
of Chalcedon : the Cappadocians and Aristotle in Leonti-
us of Byzantium's "Contra Nestorianos et Eutychianos",
in: Vigiliae christianae 65 (2011) 484-513;
M. KUDELLA, Christologie in der antimanichäischen Polemik Augustins : eine Frage der Abgrenzung/H.L.
KOMLINE, The second Adam in Gethsemane : Augustine on the human will of Christ/W. DUNPHY, The
Pelagians and their Eastern
(Antiochene) sources : Theodore of Mopsuestia on Lk 2.52 in the "Liber
de fi-
de" by Pseudo-Rufinus?, alle in: Revue d'études augustiniennes et patristiques 58 (2012) 1-39/41-56/97-
111;
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Augustine on Jesus Christ, in: Augustinian studies
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H.V. LOON, Karl Barth und Chalkedon, in: Zeitschrift
für dialektische Theologie 19 (2003) 162-182;
M.C. MacCARTHY, Religious disillusionment and the
cross : an Augustinian reflection, in: The Heythrop
journal 48 (2007) 577-592;
I.A. MacFARLAND, Fleshing out Christ : Maximus the
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tive, in: Saint Vladimir's theological quarterly 49 (2005) 417-436;
F.G. MacLEOD, Theodore of Mopsuestia's understanding
of two hypostaseis and two prosopa coinciding in
one common prosopon, in: Journal of early Christian
studies 18 (2010) 393-424;
F.G. MacLEOD, The
Christology in Theodore of Mopsuestia's "Commentary on the Gospel of
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(2012) 115-138;
L. MARKOS, An evening with Athanasius : meditations
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Th.A. NOBLE, Gregory Nazianzen's biblical christology,
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cal studies in honour of David F. Wright, hg.v.
A.N.S. Lane, Leicester 1997, 1-28;
I. PASZTORI-KUPAN, An unnoticed title in Theodoret
of Cyrus' "Peri tes tu kyriu enanthropeseos", in:
The Journal of theological studies 53 (2002) 102-111;
L. PIDOLLE, Petite présentation de la christologie
historique du Pape S. Léon le Grand, in: Nouvelle revue
théologique 134 (2012) 58-77;
G. RAMSHAW, Ambrose and christological metaphor, in: Worship 88 (2014) 562-567;
E. SCULLY, The soteriology of Hilary of Poitiers : a Latin mystical model of redemption, in: Augustinianum
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O. SFERLEA, A propos d'une théologie de l'incarnation du Dieu infini chez Grégoire de Nysse, in: Epheme-
rides theologicae Lovanienses 90 (2014) 453-483;
H.J. SIEBEN, Vom Heil in den vielen 'Namen Christi'
zur 'Nachahmung' derselben. Zur Rezeption der Epi-
noiai-Lehre des Origenes durch die kappadokischen Väter,
in: ThPh 73 (1998) 1-28;
H.J. SIEBEN, Gregor von Nazianz : seine Konzilsskepsis
vor dem Hintergrund seiner Synodenerfahrung und
des Entwicklungsstandes der Institution,
in: "Wachsam in Liebe". Eine Festgabe zum 75. Geburtstag Sei-
ner Seligkeit Patriarch Gregorios III.,
Kisslegg 2008, 361-380;
J.W. SMITH, Suffering impassibly : Christ's passion
in Cyril of Alexandria's soteriology, in: Pro ecclesia
11
(2002) 463-483;
B.A. VanDeWALLE, Holy heresy? : A.B. Simpson, sanctification,
and Apollinarianism, in: Wesleyan theo-
logical journal 46 (2011) 41-55;
A. WALKER, Der menschliche Wille Jesu : zur "Gnomie" bei Maximus dem Bekenner, in: IKZ "Communio"
44 (2015) 184-188;
M. WALLRAFF, Das Konzil von Chalkedon in der Darstellung
des Liberatus von Karthago ("Breviarium"
11-14), in: Zeitschrift für antikes
Christentum 14 (2010) 60-73;
N. WIDOK, Die kerygmatische Dimension der Lehre
von der Menschwerdung in der Rede 38 des Gregor
von Nazianz, in: Zeitschrift für
antikes Christentum 11 (2007) 335-347;
M. WISSE, "Pro salute nostra reparanda" : Radical
Orthodoxy's Christology of manifestation versus Augus-
tine's moral Christology, in: Neue
Zeitschrift für systematische Theologie und Religionsphilosophie
49
(2007) 349-376;
2. Manichäismus
AUGUSTINE AND MANICHAEISM IN THE LATIN WEST. Proceedings
of the Fribourg-Utrecht sym-
posium of the International Association of Manichaean
Studies (IAMS) (Nag Hammadi and Manichaean
studies 49) hg. v. J. v. OORT, Leiden-Köln 2001; (1-15: Rudolph,
Kurt:Augustinus Manichaicus - das
Problem von Konstanz und Wandel/16-23: Beltz, Walter: Augustins "manichäischer
Erbteil" : dargestellt
an "De mendacio" und "Contra
mendacium (Ad Consentium contra mendacium)"/24-42:Bochet,
Isabelle:
L'unité du "De utilitate
credendi" d'Augustin/43-56: Coyle, John
K.: What did Augustineknow about Ma-
nichaeism when he wrote his
two treatises "De moribus"?/57-66: Decret,
François:Objectif premier visé
par Augustin dans ses controverses
orales avec les responsables manichéens
d'Hippone/67-112: Hoffmann,
Andreas: Erst einsehen, dann
glauben. : die nordafrikanischen Manichäer
zwischen Erkenntnisanspruch,
Glaubensforderung und Glaubenskiritik/113-136:
Lamberigts, Mathijs: Was Augustine
a Manichaean?: the
assessment of Julian of
Aeclanum/137-147: Lieu, Samuel
N.: Lexicographica Manichaica: "Dictionary of
Manichaean texts", Vol.
1, Texts from the Roman Empire (texts
in Syriac, Greek, Coptic and Latin) : an
interim report and discussion
on methodology/148-160: Magris, Aldo: Augustins Prädestinationslehre und
die manichäischen
Quellen/161-173: Oort, Johannes van: "Secundini Manichaei epistula" : Roman Mani-
chaean "biblical"argument
in the age of Augustine/174-184: Richter, Siegfried G.: Bemerkungen zu ver-
schiedenen "Jesus-Figuren"
im Manichäismus/185-194: Ries, Julien: Jésus sauveur dans la controverse an-
ti-manichéenne de
Saint Augustin/195-204: Schipper, Hendrik G.: Melothesia:
a chapter of Manichaean
astrology in the West/205-229:
Scopello, Maddalena: L'"Epistula fundamenti" à la lumière des sources
manichéennes du
Fayoum: Augustinus, Aurelius / Contra epistulam, quam vocant
fundamenti * (al-) Fai-
jum * Manichäismus
* Funde/230-242: Sfameni Gasparro, Giulia: Au coeur du dualisme
manichéen : la
polémique augustinienne
contre la notion de "mutabilité" de Dieu dans le "Contra
Secundinum"/243-249:
Smagina, Eugenia: Das
manichäische Kreuz des Lichts und der "Jesus patibilis"/250-271:
Stein, Markus:
Bemerkungen zum Kodex von
Tebessa/262-271: Edition des Codex von Tébessa /272-286: Tubach, Jür-
gen; Zakeri, Mohsen: Mani's
name/287-297: Vannier,Marie A.: L'interpretation augustinienne
de la crea-
tion et l'emanatisme manicheen/298-306: Weber, Dorothea:Augustinus,
"De genesi contra Manichaeos" :
zu Augustins Darstellung und Widerlegung der manichäischen
Kritik am biblischen Schöpfungsbericht/
307-324: Wurst, Gregor: Bemerkungen zu Struktur und "Genus
litterarium" der "Capitula" des Faustus v
von Mileve/325-337: Sundermann, Werner: Das Manichäerkapitel
des "Skand gumanig wizar" in der Dar-
stellung und Deutung Jean de Menasces);
N.J. BAKER-BRIAN, Biblical traditions and their
transformation in fourth century Manichaeism, in: Augus-
tiniana 56 (2006)
63-80;
J.K. COYLE, Saint Augustine's Manichaean legacy, in: Augustinian studies 34 (2003) 1-22;
I. GARDNER, Once more on Mani's "Epistles" and Manichaean letter-writing, in: Zeitschrift für antikes
Christentum 17 (2013) 291-314;
D.C. HAJDUK, The new Manichaeism and how to defeat it, in: Homiletic and pastoral review 111 (2011) 12,
44-51;
"IN SEARCH OF TRUTH" : Augustine, Manichaeism and
other Gnosticism ; studies for Johannes van Oort
at sixty, Leiden-Boston 2011 (XI-XXXI: Oort, Johannes
van: Bibliography Johannes van Oort3-23: Kotzé,
Annemaré: Protreptic, paraenetic and Augustine's
"Confessions"/25-45: Fuhrer, Therese: Allegorical rea-
ding and writing in Augustine's "Confessions"/47-73:
Lößl, Josef: Augustine's "Confessions" as a consola-
tion of philosophy/75-95: Dupont, Anthony: Augustine's
"Sermones" 29 and 29A on Ps. 117,1 (118,1) :
two early Carthaginian "Sermones ad populum" on
the meaning of confessio during the Vigil of Pente-
cost?/97-108: Hunink, Vincent: "Practicing what
he had taught" : Augustines sermons on Cyprian/109-
122: Mratschek, Sigrid: Die ungeschriebenen Briefe
des Augustinus von Hippo/123-138: Ackermans, Gi-
an: Einige rechtliche und theologische Fragen
zu den Abeloitae in Augustins "De haeresibus"/139-154:
Müller, Daniela: Der Augustinische Häresiebegriff
als Grundlage für die Ketzerverfolgung im Mittelalter/
155-172: Poorthuis, Marcel: Judaism, Augustine
and Pope Benedict XVI on the plurality of opinions/173-
188: Smalbrugge, Matthias: Le fils prodigue vu
par Augustin : un pas vers l'exclusivisme de la grâce/189-
198: Fick, Paul H.: Traces of Augustinian gnosis
in Julianus Pomerius "De vita contemplativa"/201-216:
Smagina, Eugenia: The Manichaean cosmogonical
myth as a "re-written Bible"/217-228: Lieu, Samuel N.
; Sheldon, John S.: Simplicius on Manichaean cosmogony/229-234:
Pedersen, Nils A.: The veil and reve-
lation of the Father of Greatness/235-243: Franzmann,
Majella: The treasure of the Manichaean spiritual
life/245-262: Gardner, Iain: Manichaean ritual
practice at ancient Kellis : a new understanding of the mea-
ning and function of the so-called "Prayer of
the emanations"/263-290: Mgalobli‰vili, T'amila ; Rapp,
Stephen H.: Manichaeism in late Antique Georgia?/291-300:
Hunter, Erica C.: Syriac sources and Mani-
chaeism : a four hundred year trajectory/301-314:
Ebert, Jorinde: The "Five Elements" in Manichaean art/
315-337: Gulácsi, Zsuzsanna: The Central
Asian roots of a Chinese Manichaean silk painting in the collec-
tion of the Yamato Bunkakan, Nara, Japan/339-360:
Moriyasu, Takao: The discovery of Manichaean pain-
tings in Japan and their historical background/363-376:
Coyle, John K.: Jesus, Mani, and Augustine/377-
418: Giuffrè Scibona, Concetta: The doctrine
of the soul in Manichaeism and Augustine/419-425: Mikkel-
sen, Gunner B.: Augustine and his sources : the
"devil's snares and birdlime" in the mouths of Manichae-
ans in East and West/427-440: Bennett, Byard:
Globus horribilis : the role of the bolos in Manichaean es-
chatology and its polemical transformation in
Augustine's anti-Manichaean writings/441-461: Grote, An-
dreas E.: Optimi viri sanctissimique : Augustins
Konzept einer Synthese von Askese und Pastoral in "De
moribus" 1,65-80 ; eine Replik auf manichäische
Polemik/463-479: BeDuhn, Jason D.: Did Augustine win
his debate with Fortunatus?/481-517: Hoffmann,
Andreas: Secundinus in der Diskussion mit Augustinus
über das malum : Beobachtungen zu den augustinischen
Quellen der "Epistula Secundini"/519-544: Sfa-
meni Gasparro, Giulia: The disputation with Felix
: themes and modalities of Augustines polemic/547-
565: Nicklas, Tobias: "Apokryph gewordene Schriften"?
: Gedanken zum Apokryphenbegriff bei groß-
kirchlichen Autoren und in einigen "gnostischen"
Texten/567-591: Scholten, Clemens: Quellen regen an :
Beobachtungen zum "gnostischen Sondergut" der
"Refutatio omnium haeresium"/593-609: Scopello, Mad-
dalena: Motifs et expressions mystiques dans l'"Évangile
de Judas"/611-625: Rouwhorst, Gerard: The
"Gospel of Judas" and early Christian Eucharist/627-661:
DeConick, April D.: After the "Gospel of Judas"
: reassessing what we have known to be true about
Cain and Judas/663-683: Spät, Eszter: The "Song of
the Commoner" : the gnostic call in Yezidi oral
tradition);
M. KNÜPPEL, Gedanken zum zentral- und ostasiatischen
"Spät-Manichäismus", in: Zeitschrift für Religi-
ons- und Geistesgeschichte 62 (2010) 384-387;
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3. Logos/Sarx
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4. Monophysitismus/Nestorianismus
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Chr. LANGE. So daß wir miteinander jenen Glauben
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5. Antiochenische Schule
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pacific document?, in: The Journal of ecclesiastical
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die Vielfalt orthodoxer Theologien im 4. Jahr-
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spirituality, in: The Irish theological quarterly 68
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6. Alexandrinische Schule
A. JAKAB, Chronique alexandrine : (2), in: Adamantius
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7. Der Hypostasis-Begriff
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8. Neuchalkedonismus
F. BRUCKMANN, Henosis kat' hypostasin : die ersten
zehn Anathematismen des fünften ökumenischen
Konzils (Konstantinopel 553) als Dokument neuchalkedonischer
Theologie (Teil 2), in: Annuarium histo-
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R. CROSS, Individual natures in the christology of
Leontius of Byzantium, in: Journal of early Christian
studies 10 (2002) 245-265;
G. ESSEN, Die Freiheit Jesu. Der neuchalkedonische
Enhypostasiebegriff im Horizont neuzeitlicher Sub-
jekt- und Personphilosophie (ratio fidei 5) Regensburg
2001;
J. RELLER, Zur Deutung des Heilswerkes Christi in
der syrischsprachigen Paulinenauslegung von Johannes
Chrysostomos über Mose bar Kepha bis Dionysiusbar Salibi,
in: Trinitäts- und Christusdogma. Ihre Be-
deutung für Beten und Handeln der Kirche (FSJ. Martikainen)
hg. v. J. Reller u. M. Tamcke (Studien zur
orientalischen Kirchengeschichte 12) Münster2001, 67-90;
9. Monenergismus - Monotheletismus
I.A. MacFARLAND, "Willing is not choosing" : some
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